۲ دی ۱۳۸۵، ۹:۴۷

با تجلیل از یک خوشنویس ؛

شاهنامه فردوسی رونمایی می شود

شاهنامه فردوسی رونمایی می شود

بیست و چهارمین مراسم رونمایی کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، به رونمایی شاهنامه نفیس فردوسی با خط " عماد الکتاب " اختصاص دارد .

به گزارش خبرگزاری مهر ، در این مراسم از مقام هنری غلامحسین امیرخانی تجلیل می شود .

فرید الدین حداد عادل دبیر این مراسم ، با اشاره به اینکه شاهنامه یکی از بزرگترین و مهم ترین آثار کلاسیک ادبیات جهان و منبعی ارزشمند در شناخت اساطیر است یاد آور شد در شاهنامه فردوسی بارها و بارها توسط  هنرمندان بزرگ ایرانی به تصویر سازی  و ادبیات آن به زیبایی تحریر شده است . در این جشن شاهنامه با خوشنویسی هنرمند بزرگ دوران قاجار ، محمد حسین سینفی قزوینی مشهور به عماد  الکتاب ، رونمایی می شود .

وی با بیان اینکه زیبایی شاهنامه به خط عماد الکتاب با کتاب آرایی و تذهیب خوش نقش و نگار استاد " اردشیر مجرد تاکستانی " تکمیل  شده است افزود :

حداد عادل از حضور مسئولان سازمان برگزارکننده و اعضای فرهنگستان های ادب و هنردر این مراسم خبر داد و گفت : سلسله جشن های رونمایی کتاب این سازمان قصد دارد به رونق بازار کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی شهر تهران کمک کند .

این مراسم روزیکشنبه سوم دی ماه ساعت 18 درمحل موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع درخیابان ولی عصر (عج) روبروی نیایش بلواراسفندیار شماره 35 برگزار می شود .

کد خبر 425166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha